نوشته شده توسط : درسا حسینی

 ماشین لباسشویی ها از ان دسته از محصولات خانه  هستند که در خرید آن ها باید دقت بسیار زیادی نشان داد و پس از آن هم لازم است که در نگهداری از ان نیز کوشا بود .  ماشین لباسشویی ها از انواع برند ها و در طرح و شکل های بسیار متفاوت نیز وجود دارند ، اکثر ماشین لباسشویی ها از کقاومت و کیفیت خوبی برخودار هستند مگر آن هایی که  از برند های نامعتبر هستند . با این حال حتی اگر بهترین ماشین لباسشویی دنیا را هم خریداری کرده باشید باز هم امکان آسیب دیدن آن وجود دارد بنابراین لازم است تا در زمان استفاده از کماشین لباسشویی نکات بسیار مهمی را در نظر داشته باشیم و بدین روش طول عمر ماشین لباسشویی خود را افزایش دهیم . در ادامه نکات طلایی که در افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بسیار ضروری هستند را بیان کرده ایم . 

از کنار صدای تق تق به سادگی نگذرید

صدای تق تق ماشین وقتی ماشین لباسشویی جدیدی می خرید : ابتدا باید آن را روی سطح صاف و مناسب نصب کنید ماشین وقتی بلرزد یا تق تق کند باید ماشین را تعویض یا هزینه زیادی را صرف تعمیر آن کنید پس بهتر است حتما هنگام نصب از نمایندگی معتبر درخواست کمک کنید و تا زمانی که فرد متخصص ماشین لباسشویی را نزد شما امتحان نکرده از آن استفاده نکنید.

پودر بیش از حد ممنوع

پودر بیش از حد همیشه بد است. اگر می خواهید بعد از شستشو لباس های تمیز داشته باشید طبق دستور از پودر شوینده استفاده کنید، استفاده بیشتر از حد مجاز از مواد شوینده کار ماشین را مختل می کند.

لباس ها را داخل ماشین لباسشویی جمع نکنید

بد بو شدن فضای ماشین ناشی از جمع آوری بیش از یک یا دو روزه لباس هاست که چندان جالب نیست همیشه بعد از شستشو در ماشین را باز بگذارید تا خشک شود اگر ماشین لباسشویی بوی بدی داد با نصف فنجان جوش شیرین ماشین را ضدعفونی کرده و بشویید.

ماشین لباسشویی را به صورت تراز در محیط نصب کنید.

اگر می‌خواهید ماشین لباسشویی طول عمر بیشتری داشته و بدون ایجاد سر و صدای اضافی کار کند، باید هنگام نصب لباسشویی محل صافی را برای قرار دادن آن در نظر بگیرید. اگر محل قرارگیری لباسشویی تراز باشد، دستگاه کارایی بهتری هنگام استفاده خواهد داشت.

ضایعات کشوی محتوی پودر ماشین لباسشویی را تمیز کنید. کشوی ماشین لباسشویی را بیرون آورید و روزانه آن را تمیز کنید. هنگامیکه مواد شوینده در کشوی محتوی پودر باقی بماند، کف صابون بسیاری ایجاد می‌شود و شستشو برای ماشین لباسشویی دشوار‌تر می‌شود.

محتوی آب را خارج کنید

شاید کار سختی به نظر برسد، اما وقتی آن را تبدیل به عادت می‌کنید، برایتان راحتتر خواهد شد. وقتی از ماشین لباسشویی استفاده نمی‌کنید، شیر آب آن را ببندید، این کار سبب می‌شود فشار کمتری بر ماشین لباسشویی بیاید و شیلنگ و دریچه ورودی آب بیشتر عمر کنند. اگر نمی‌خواهید هر بار این کار را بکنید، تنها در مواقعی که به مدت طولانی از ماشین لباسشویی استفاده نمی‌کنید، مانند مواقعی که به سفر می‌روید، شیر آب را قطع کنید.

زیپ باز لباس ها را هنگام قرار دادن در لباسشویی ببندید

همیشه توجه داشته باشید که وقتی لباسی را که دارای زیپ است، داخل ماشین لباس شویی می اندازید حتماً زیپ آن را بسته نگه دارید، چون به شدت ممکن است به لباس های دیگر شما آسیب بزند. می بینید که یک نکته ساده به راحتی می تواند شما را از پرداخت هزینه های اضافی معاف کند.

قرار ندادن جسم سنگین روی لباسشویی

از گذاشتن هرگونه جسم سنگین، لوازم دکوری و یا نشستن روی ماشین لباسشویی خودداری نمایید، این کار فشار بسیاری بر قطعات داخلی دستگاه وارد می‌کند.

توجه در باز و بسته کردن درب دستگاه

درب دستگاه را به‌آرامی باز و بسته کنید، محکم کوبیدن درب لباسشویی، میکرو سوئیچ‌ های آن را خراب می ‌کند و با خرابی این قطعه نیز درب دیگر درست بسته نشده و ماشین شروع به کار نخواهد کرد. اگر بعد از زدن دکمه start دیدید دستگاه کار نمی‌کند به‌ احتمال زیاد میکروسوئیچ آن خراب شده است.





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: